Keresel valamit?

2023. január 1., vasárnap

TBR: 2023 - 10+7+3, azaz 20 könyv, amit idén tervezek elolvasni

Haló-haló Mindenki!

Sziasztok kedves Molyok, más bloggerek és bloggerínák, könyvmolyok, és Ti, drága Olvasóim!

Én Lexa vagyok és így évindító bejegyzésként elhoztam - valamint összeszedtem magamnak - az idén elolvasandó könyveimből az én első TBR listám.

Azért is, hogy megmutassam idén milyen olvasásokat tervezek, meg azért is, hogy saját magamra készítsek egy amolyan ütemtervet. Minden évben vannak a Könyvek, amiket illene fellapoznom, hogy aranyhal memóriám van, így mindig elfelejtem, vagy nagyon max. 1-2 könyvet sikerül elolvasnom azok közül, amiket szeretnék. Az éves halogatásoknak pedig ezzel a kis bejegyzésemmel szeretnék gátat szabni.
Nem szeretek muszájból olvasni, de úgy gondolom, hogy amit úgy is akarnék arról meg mindegy csinálok-e magamnak listát, mert úgy is az akkori élethelyzetem fogja eldönteni elolvasom-e adott könyvet, vagy nem. Így pedig álljon itt akkor ez a kis tervezet, hogy milyen könyvek értékeléseire lehet számítani.
Avagy nem.

A listában előtérben helyeztem olyan könyveket, amiket már megvásároltam, de még nem volt időm rájuk. Célként tűztem ki idénre, hogy lecsökkentem az olvasatlanul porosodó könyveim számát a könyvespolcomon.
Lássuk is!


☆☆☆☆☆

 Könyvek, amiket illene elolvasnom/újraolvasnom:

1. Marissa Meyer: Cinder
Erről a könyvről/sorozatról rengeteg jó dolgot hallottam már. Egy éve sikerült beszereznem és azóta is szegény még mindig a polcon porosodik (vagyis porosodna, de nem vettem le róla a fóliát, amibe jól bele van bugyolálva, hogy addig se sérüljön meg).

2. Jacqueline West: Csal minden álom
Nagyon kíváncsivá tett ez a könyv, ezért is döntöttem úgy, hogy tavaly megrendeltem, de azóta szintén csak porosodik. Mindenképpen idén helyet kap az olvasmányaim között.

3. Ruth Hogan: Az elveszett tárgyak őrzője
Már a borítója is csodaszép és maga a történet is annak hangzik fülszöveg alapján. Szeretem a rejtélyeket és a tárgyak keresgéléseit. Naná, hogy olvasós lesz idén!

4. Csurgó Csaba: Kukoricza
Sokadik éve indítok rá kihívást a molyon, de végre idén én is teljesíteni szeretném.

5. Danielle Girard: Kihantolt múlt
Eszéletlenül gyönyörű borító és megkapó sztori, instant olvasós.
(Már ha otthonról nem felejtem el mindig magammal hozni...)

6. G. P. Taylor: Árnyak ​prófétája
Ez volt az első könyvek egyike amit a páromtól kaptam.
Igeeen, azóta sem sikerült még kiolvasnom...

7. Gárdonyi Géza: Ida regénye
Gárdonyitól nem olvastam még épp sokat, de erről a regényéről sok jót hallottam már.

8. Simon Márton: Rókák esküvője
Régóta kívánságlistás és integet a páromnál a polcról, de valahogy mindig háttérbe szorul.

9. Jenn Bennett: Alex, nagyjából…
Ezt a könyvet elkezdtem, majd félbehagytam. Most már teljesen elölről kell majd olvasnom, de nem bánom.

10. Eszes Rita: Rókatündér
Szintén párom ajándékkönyve. Idén szeretném majd én is elolvasni.

Sorozatok, amiket illene elkezdenem/befejeznem:

1. A királyő méregkeverője
Tavaly egy Líra raktárvásáron talált rá a párom, így célként tűztem ki, hogy folytatom a sorit/újra elolvasom az első részét is.

2. Üvegtrón
Szinte cikinek érzem, hogy én még nem kezdtem bele.

3. Perzselő Mágia
Tavaly beszereztem az első részét is, így már semmi sem gátol meg benne, hogy kiolvassam a sorozatot... csak éppen az a fránya idő :/

4. Holdbéli krónikák
Lehet, hogy ez egy kis csalás, hiszen az első rész ott szerepel az első listámban. Tuti tetszeni fog az első része is, így muszáj leszek az egész sorit kiolvasni Marissa Meyertől.

5. A varázslók triológia
A párom a megismerkedésünk óta szeretné, ha a sorozat után végre a könyvet is olvasnám belőle. Idén próbálom teljesíteni a kérését.

6. Eragon
A második könyv felénél tartok. Jó lenne az egész sorozattal végeznem mire ismét BÚÉK-ot kívánunk.

7. A levegő népe
Nagyon-nagyon-nagyon el akarom majd kezdeni, mert nagyon sok jót hallok/látok róla.
Már most szerelmes vagyok a történetébe, pedig még egy betűt se olvastam a sorozatból.


Könyvek, amiket idegennyelven szeretnék elolvasni:

1. Antoine de Saint-Exupéry: The little prince
Már második éve ül a polcomon, idén mindenképpen sort fogok keríteni rá. Úgy tervezem ez lesz a bemelegítő könyvem, a "komolyabb" könyvek előtt.

2. James Frey – Nils Johnson-Shelton: Rules of the Game
Sorozat befejezése is ugyan, de ezt a könyvet mindenképpen el akarom olvasni angolul.

3.Anthony Reynolds: Ruination
Mindenképpen meg akarom kaparintani és kiolvasni idén még.

☆☆☆☆☆

Te szoktál hasonló listákat készíteni?
Általában mennyire szoktad "betartani" őket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése