Keresel valamit?

2019. december 1., vasárnap

Karácsonyi hangulatban book tag

Üdvözlet Földlakók, itt ismét Lexa beszél!

Bekopogott hozzánk a december a mai nappal, ami egyet jelent...
MINDJÁRT KARÁCSONY!

Jó, nem ezt akartam mondani, csak gondoltam vicces lesz.  ...Esküszöm, a fejemben jól hangzott. Be kell vallanom valamit, ország-világ előtt... *nagylevegő* Sose voltam oda a karácsonyért. De komolyan. Persze, meghitt meg minden... de én jobban élvezem inkább az előtte lévő kis ráhangolódást, illetve a szilveszteri készülődéseket és tervezgetéseket az újévre.

A kedvenc hónapom nyitányát szerettem volna valamilyen módon megjeleníteni/megünnepelni a blogomon is, de mivel tegnap ment ki egy könyvértékelésem - és lustaságomra kenve az egészet még nem olvastam azóta semmit se - felcsaptam ezt a csodatevő kis féltéglám és random kerestem egy tag-et, amit eme cikkben fogok kivesézni nektek.
A booktag-et Pergamenre Hányt Szavak-nak köszönhetem, amit ide kattintva ti is csekkolhattok. (Mellesleg, nagyon frappáns kis tag, büszke lehetsz rá, hogy ilyen szépen kitaláltad. Igen, mivel a blog saját ötlete ez a kis kihívás!)
Hát akkor, vágjunk is bele!
☆☆☆☆☆

1. Mikulásvárás – Egy könyv, aminek olvasásával meg kell várnod, hogy a fa alá kerüljön
Amira Stone: Kitaszítottak 
Várható megjelenés: december 18.
Khm, minden ismerősöm aki olvassa a blogom - alig célzás.
Vicceltem csak, nyugalom :D
De most mondjátok meg... hát ez a borító gyönyörű. Na, és a tartalma? 
Alig várom, hogy olvashassam, Akik ismernek, tudják, hogy nem szeretem a "régi" könyveket. De valahogy ezek a fantasyval spékelt régi korok meséi NAGYON tetszenek.

2. Ünnepi díszítés – Egy piros színű kötet
Hunyadi Csaba Zsolt (szerk.): Karácsony
Bár nem idén olvastam el, hanem tavaly, de ha már Karácsonyról van szó, akkor őt mutatom meg. Nagyon szép kis novellák és versek díszelegnek a kötetben, igazi kis hangulatváró.

3. Karácsonyi dalok – Egy történet, amiben szó esik az ünnepekről
Rachel Cohn és David Levithan: Kihívások ​könyve
Valamikor még 2015 elején olvastam a könyvet. Hihetetlenül cuki és édes. Igazi kis hangolódó könyv. Most jut eszembe, egy újraolvasás nem is ártana belőle...

4. Az ünnepi menü – Egy kötet, amibe ne kezdj korgó gyomorral!
Hűha. Hirtelen lefagytam. Talán még az első pontnál is jobban. 
Szánom-bánom vétkem, de ehhez a ponthoz most nem tudok könyvet csatolni.
Innen is látszik, hogy elég sürgősen bővítenem kell a könyv repertoárom. 
Vagy csak egészen egyszerűen még sose éheztetett meg egy könyv se...

5. Karácsonyfa és az ajándékok – Egy könyv, amire boldogan gondolsz vissza
Bálint Ágnes: Iskola a faliszekrényben
Az első könyv amit elolvastam. A kettős mássalhangzókat épp csak akkor kezdtük el tanulni, így a nagyját anya tanította meg nekem. Erre a könyvre mindig is nagy szeretettel fogok visszagondolni.

6. Szánkózás a havas tájon – Egy kötet, aminek története hullámvasútra ülteti fel az olvasót
Colleen Hoover: Ugly ​Love – Csúf szerelem
Melyik könyv nem képes erre? Általában én mindig ilyen sztorikat fogok ki. Nem tudom, talán vonzom őket. De ez a könyv... Vegyétek, vigyétek, olvassátok!

7. Olaf, a nyárszerető hóember – Melyik az a könyv, amin olvadoztál?
Lisa De Jong: When ​It Rains – Amikor esik…
Kellett volna egy százas zsepi hozzá. Sokszor a szomorúság mellett a boldogságtól fakadtam könnyekre. Sokáig kerültem, mint a forró kását, de nagyon nem bántam meg, hogy végül elolvastam.

8. Forralt bor vagy meleg kakaó – Egy könyv, amivel télen fogsz bekuckózni a kedvenc italoddal
Charles Dickens: Karácsonyi ​ének
Eddig még nem volt szerencsém a könyvhöz, de idén megfogadtam, hogy most karácsonykor sort kerítek majd rá. Hát van ennél karácsonyosabb könyv?

9. Csillagszóró – Egy kiemelkedő olvasmányod az idei évből
Az idei évem finoman szólva is ment a levesbe. Vizsgák után terveztem, hogy végre fellélegezhetek és majd olvasni fogok.
Aha.
Legalábbis szépen elhittem.
Mindenesetre az idei év egyik kiemelkedő olvasmánya az én kis mentőmellényem volt, hogy visszacsöppenjek a könyves életbe.


10. Hull a hó, hull a hó – Egy történet, amelyben sok a ridegség
Deirdre Riordan Hall: Sugar
Na már most.
Az a helyzet, hogy nem bírom az ilyen könyveket. A legmegrázóbb ilyen könyv eddig ez volt. Valahogy nem sikerült egy idő után már olvasnom. Persze, most bámulhattok furán a kijelzőtökre, hogy hát ebben mi is volt az a ridegség. Nem tudom. Nekem nem jött be.
Nyilván vannak sokkal durvább könyvek is, amikhez még nem volt szerencsém. De az emberi aljasságot, (kis spoiler) családon belüli mocskolódást nagyon, de nagyon nem szeretem.
Baráti nyomásra, a közeljövőben ismét belevágok a sztoriba.

☆☆☆☆☆

Ennyi is lett volna drágák a mai kis bejegyzésem. Még egyszer nagyon szépen köszönöm a tag-et! 
Csodaszép csillagos estét mindenkinek, Lexa kijelentkezik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése