Keresel valamit?

2022. május 6., péntek

Nina Moreno: Ne randizz Rosa Santosszal!

– Van fogalmad arról, mire vállalkoztál? 
– Dehogy van. De ez eddig sem volt akadály.


Író: Nina Moreno
A mű címe: Ne randizz Rosa Santosszal!
Kiadás éve: 2019
Magyar megjelenés: 2020
Kiadta: Maxim
Oldalszám: 352 oldal

Rosa Santoson a tenger átka ül. Jaj annak a srácnak, aki randizni szeretne vele. Kivált, ha hajója is van. A lány azonban nem annyira az átoktól szenved, mint lelki gátjaitól. Két kultúra és ezzel együtt kétféle jövő is hívogatja, és gondban van a választással. Nagyanyja, abuelája a városka megbecsült gyógyfüves asszonya, anyja nyughatatlan festő, aki ki-be jár az életükben. Ugyan Port Coralt, ezt a dél-floridai kisvárost nevezik otthonuknak, az eltűnt szülőföld, Kuba is ott kísért az életükben – a szó legszorosabb értelmében – nyomasztó teherként, amiről a nagyanya beszélni sem hajlandó. Közeleg a nyár, és az egyetemválasztás határideje. Ekkor bukkan fel Alex Aquino Rosa életében. Ez a fiú is titokzatos a kéken hullámzó tetkóival. Családja a vitorláskikötőt igazgatja. De vajon Rosa le tudja-e küzdeni a múltból öröklött félelmeket, tud-e nyitni a jövő felé?

☆☆☆☆☆

Megmondom őszintén nekem nagyon nyögvenyelős volt a könyv. Anno olvastam a Tökéletes kémiát, így szinte megörültem, hogy ismét kapok egy kis spanyol nyelvleckét. Mivel a könyvben elszórva találhatók spanyol szavak, ételek, kifejezések, amiket tök jó volt, hogy lábjegyzetbe megjelöltek hogy mi, mit jelent. Ugyanakkor egy idő után herótom volt mindig a könyv alján olvasnom, hogy melyik mit jelent. Ez pedig párhuzamosan jött a fusztrációval, hogy nem értem a szavakat a könyvben. és kellemetlenül érintett. A számomra kiolvashatatlan ételek nevétől kaptam sokkot a legjobban. Értem én, hogy akkor már ha a lúd kubai, legyen kövér kubai lúd, de az hogy már a végére pinpongozott a szemem a könyv olvasása közben az sok volt. És fárasztó is volt, egy idő után.
Az ember alapjáraton azért olvas, hogy kikapcsolódjon, nem?

Néha hátrálnod kell ahhoz, hogy előreléphess.

Most, hogy kiöntöttem a szívem a negatív kritikával, következzen a pozitív.
És most akkor nem azzal kezdenék, hogy idézet kiírás közben belefutottam egy spoileres idézetbe ami amúgy az egyetlen kedvelhető karakterem sorsát írta meg... neeem, nem történt ilyen.
Kezdve azzal, hogy meglehet, hogy az én hibám, hogy a blogom a könyv felénél kezdtem el elkezdeni megírni.  Máskor nem követek el ilyesféle badarságot.
Voltak vicces részek a könyvben, amik mosolyra késztettek. Rosa karaktere bármennyire is neutrális volt nekem, be kell vallanom, hogy tetszett. Nagyszájú volt, ugyanakkor küzdött az álmaiért, ami szimpatikussá tette a számomra.

Vigyáznom kell, gondoltam, ha teljes mosolyra késztetném, még belehal.

És való igaz, az első 80 oldal után beindultak a cselekmények, de ez a lendület valahogyan alábhagyott a fesztivál után. Utána érkezett el az a fordulat, ami igazából letörte bennem a lelkesedést, ahogy a spoilerbe futottam. Valahogy túl gyorsnak, túl összekapottnak éreztem az utolsó 50 oldalt. Valahogy nem tudtam beleélni magam és emiatt a végén a csattanó sem váltott ki belőlem semmiféle lelkesedést.

Nagyon rég olvastam könyvet, de elvette a lelkesedésem egy kicsit. Sajnos ez pont az az eset volt, amikor a szép külcsíny nem járt kézenfogva a tartalommal. Nem tudott megfogni.
Még egyszer kihangsúlyoznám, ezek az én észrevételeim, ez a saját kritikám.

Ha más ellenvetéseid lennének ezügyben, várom a visszajelzésed a megjegyzések között!

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: gyönyörű, külön tetszett hogy a belborító is kapott dizájnt, illetve a legjobban a könyv hátlapja tetszett
Fülszöveg: érdekesen hangzott
Cím: figyelemfelkeltő
Tartalom: külön tetszett, hogy minden fejezet kicsit ki lett díszítve virágmotívumokkal is, a spanyol szavakra pedig fentebb olvashattátok a megjegyzésem, illetve máskor nem a borító alapján ítélek, azt hiszem ^^'
Mélypont: spoiler lenne
Tetőpont: -
Kedvenc szereplő: Mimi
Legutáltabb karakter: -
Kinek ajánlanám?: mindenkinek, akt csak kicsit is érdekel a latina kultúra, illetve én még a történelmi háttér miatt a 1962-es kubai rakétaválság kedvelőinek, a kultúrájuknak, az utána lévő megtorlás miatt az akkori világnézet kedvelőinek
Figyelmeztetés!: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése