Keresel valamit?

2022. december 18., vasárnap

James Frey és Nils Johnson-Shelton: Sky ​Key (Endgame 2.)


Író: James Frey és Nils Johnson-Shelton
A mű címe: Sky Key
Kiadás éve: 2016
Magyar megjelenés: 2016
Kiadta: Libri 
Oldalszám: 560 oldal

Két ​kulcs és kilenc játékos maradt. 
New York. Aisling Kopp elhatározza, hogy kiszáll, és véget vet a gyilkos játéknak. Mielőtt azonban döntő lépésre szánhatná el magát, a CIA közbelép. Mint kiderül, tudnak az Endgame-ről, és feltett szándékuk, hogy hasznot húzzanak belőle… Etiópia. Hilal ibn Isa al-Salt épphogy túlélte az első menetet. Az Akszúmi törzsnek azonban titkos tudás van a birtokában, amely megállíthatja az idegen lényeket, a halálos Endgame játékmestereit… 

London. Sarah Alopay találta meg az első kulcsot. Jagóval a győztes oldalon állnak. De Sarah démonai ugrásra készek, már nem szállhat ki, vagy győz, vagy végleg elbukik… Kilencen maradtak játékban. Ki a következő áldozat? 

Olvasd el a könyvet. 
Kövesd a nyomokat. 
Oldd meg a rejtélyt. 
Csak egy maradhat. 

Amit a kezedben tartasz, az nem csak egy könyv. 
Te magad vagy a főszereplő, és ha jól teszed a dolgod, akár a győztes is lehetsz. 
A sorsunk a te kezedben van. 

James Frey és Nils Johnson-Shelton Endgame-regényei több mint negyven országban tartják lázban az olvasókat. Nagyszabású multiplatform játék társul hozzájuk, és a történet filmváltozata is készül!

☆☆☆☆☆

Mindenek előtt, mielőtt tovább olvasnád, szeretném felhívni a figyelmed, hogy ez egy sorozat második része. 

GIGAMEGASZUPER SPOILER VESZÉLY!

Nos, én szóltam...

Üdvözöllek ha velem maradtál, induljunk is neki az értékelésemnek:
A folytatás ugyan onnan indul, egy minimálisat ugrunk csak az időben. A szín elsőként az első részben kissé háttérbe szoruló karaktereknek kedvez. Pl. imádtam, hogy Hilal által több részben szerepel Eben is, ő az első rész óta megfogta a képzeletem és eléggé érdekes karakternek tűnt, hogy tovább olvashassak róla. Valamint Makkabi által az anyukája is bekerül a könyvbe, egy megaokos asszony, aki csodákat tud művelni.

Az első részt augusztus-október közt olvastam ki, meglepett, hogy a karakterek ennyire élesen a szemem előtt vannak, amikor visszaidéztek valamire, tudtam hogy akkor és ott mi is történt. 500+ könyvekről beszélve, az emlékezetem nem mindig naprakész az eseményekkel. 
Ezt annak tudom be, hogy korábban nem olvastam ennyire brutális könyvet és talán emiatt beleégettek a tudatomba a lapok.

Aztán jött egy kis katarzis, de valahol éreztem, hogy ez amolyan Winchester féle meghalt-nemhalt dolog lesz, nem is sírtam el az egyik kedvenc szereplőm, mert tudtam, hogy nem végleges a búcsú.
A többi karakterek (olyanok is akik már-már alig éltek az első könyv végén) felbukkantak kezdetét vette az igazi leszámolás. Nem szűkölködtünk ismételten akció jelenetekből, volt dögivel.
Ismét elámított a sok pontos már-már orvosi fogalom.

Új kedvenc szereplőt avanzsáltam Hilal képében. Imádtam az ő részeit, így Sarah és Jago párosa sajnos a dobogó második fokára csúszott le. Még mindig jó volt a részük (így a második könyv után talán kicsit erősebben éreztem, hogy a fő karakterek között is ők a fő-fők), de prímet Hilal vitte. 
Harmadik kedvenc pedig Aisling lett. Nagyon elkezdtem bírni ezt a csajt.

Ismét bosszús vagyok, mert azt írják készül a film... na igen, de az elsőnek is se híre, se hamva.
Igazán jó lenne már megnézni őket a szélesvásznon.
Sajnálattal láttam, hogy a harmadik részt nem nagyon szeretnék itthon megjelentetni...
No mindegy, +1 az angolul olvasós a listámra.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nekem nagyon tetszett ez a vöröses árnyalat, sokkal jobban passzol a sztorihoz, mint az előző
Fülszöveg: tetszett
Cím: semmi extra, a 2. kulcs
Tartalom: 5/5 , ismét gyönyörű illusztrációk pár fejezetenként, pörgős fejezetek
Mélypont: An és a... hm. Nem is tudom, hogyan fogalmazzam meg... 
Tetőpont: Ea
Kedvenc szereplő: Hilal, Aisling
Legutáltabb karakter: An
Kinek ajánlanám?: Battly Royal, Éhezők viadala fanoknak
Figyelmeztetés!: ha nem bírod a véres könyveket, ez nem a te partyd, valamint harmadik része angolul lesz csak

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése