Keresel valamit?

2018. szeptember 12., szerda

Sara Shepard: Pretty Little Liars

 Sose bízz egy csinos lányban
 

Író: Sara Shepard
A mű címe: Pretty Little Liars
Kiadás éve: 2006
Magyar megjelenés: 2012
Kiadta: Ulpius-ház
Oldalszám: 302 oldal

Mindenkinek van valami szennyese – kiváltképp, ha az illető a gimis Spencer, Aria, Emily és Hanna.
Spencer a nővére fiúja után sóvárog. Aria az angoltanáráról fantáziál. Emily a fekete Mayába zúg bele. Hanna pedig ocsmány kis trükkök árán játssza a bombázót.
Ki hinné, hogy ezeknél súlyosabb titok is nyomhatja a lelküket? Pedig így áll a helyzet, mióta Alison barátnőjüknek váratlanul nyoma veszett.

Hogy honnan tudom? Hát onnan, hogy ismerem őket, mint a rossz pénzt. Tudom, miféle gaztetteket követtek el a múltban, és milyen velejükig romlottak ma. Egyetlen féltve őrzött, mocskos kis titkuk sem maradhat rejtve előttem. És most már előtted sem!

☆☆☆☆☆

Főszereplőink: Spencer, aki áll: Hannah, aki ül: Aria és a jobb szélen: Emily
Ez a kép a sorozathoz készült.


Valamikor egyszer, belenéztem a sorozat első részébe… De olyan homályos volt az egész a fejemben, pedig pár részt láttam. Különösen a sorozat intrója… Alival. Na igen…Az beleégett a szemembe. 
Brr. Még mindig kiráz a hideg
Tehát úgy döntöttem, ideje elolvasnom a könyvet is. 
A filmekkel és a sorozatokkal mindig az az álláspontom: előbb a könyv, utána a film. De úgy gondoltam, mivel kiesett a nagy cselekménye már az első részeknél is, plusz az elején jártam a sorozatozással, most bűnözök és megcserélem a sorrendet, hogy nem olvasok tévé után könyvet. És ezt eszméletlenül jól tettem. 

 – Szellemek küldhetnek sms-t?
Apja meglepetten, elképedve fölnézett
– Mi az az sms?

A könyv eleje azzal kezdődik, hogy az öt lány házibulit tart, majd az ötödik tagnak, Alison DiLaurentis (jegyezd meg a nevét, fontos karakter) nyoma vész. A négy lány egyedül marad, és a szálaik, ahonnan indul a jelenben a történet, két évvel a tragédia után indul.
És Alison? Nos, róla semmi hír.
Eközben pedig a lányok üzeneteket kezdenek el kapni -A-tól.
És, hogy ki az az -A?
Senki sem tudja.  

Hát
Ez
Valami
Hihetetlen
Volt
 
Voltak kisebb részletek, amikre hamarabb rájöttem, mint a szereplők. Nyilván nem arra, hogy ki is A  (azaz, megvan a teóriám, hogy ki lehet. De ez maradjon az én titkom.)
De az az utolsó nagy csavar… Te jó ég. Itt tévesen gondolkoztam.

TE JÓ ÉG!
És az utána lévő cselekmények… 
Hát én le vagyok nyűgözve, Sara Shepard.

Mindig is attól féltem, hogy egyszer olyan helyzetbe kerülök, mint amilyenben a lányok vannak, különösen Aria került: én tudom, hogy igazam van, de más nem fog hinni nekem, mert hamis bizonyítékokat gondol igaznak. És amikor ez megtörtént… Nos…
Szegény Aria… Teljesen átérzem. 
Az össze lány élete egyik pillanatról a másikra pokollá változott. Szinte kiált a könyv a folytatásáért.

 – Tetszik ez a pasi, csak, hogy úgy mondjam… elérhetetlen. És kifogytam az ötletekből. Hogyan győzzem meg, hogy neki való vagyok?
– Légy önmagad! – javasolta Ella.

Az elején picit megijedtem a sok névtől, de a könyv olyan 20. oldala körül visszajöttek az emlékek a sorozatbeli karakterek arcairól. Vizuális típus vagyok, ilyenkor mázli. Nagyon tetszett a cselekmény, sokszor kivert engem is a víz, épp, mint a lányokat az üzeneteket olvasva. Humorral és aranyos jelenetekkel is tele volt.

 – Mi a neved? – A srác megdörzsölte a bilincseit.
– Ööö, Angelina. – A nagy túróst mondja meg az igazi nevét!
– Helló, Angelina – folytatta a gyerek. – Én Brad vagyok.

Alig várom, hogy elolvassam a második részt, és irány vissza, sorozatozni. Pluszpont, hogy nagyon sok és ez már zavarbaejtő párhuzamot fedeztem fel a szereplőkkel.
Ez a bejegyzés kissé zavarosra sikeredett, több nappal az olvasás után is teljes sokkban vagyok. Illetve, próbálok ezentúl spoiler mentesen írni a blogomra.

Nekem kedvenc lett a könyv.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem:

Borító:Tetszett a játékbaba megoldás, a szín, ez a srága nekem elég harsány.
Fülszöveg: Megkapó, tuti levenném máskor is a könyvespolcomról.
Cím:Nem magyarosították, azaz a KMK-s kiadás Hazug csajok társaságára fordította át. Ezen a néven fut a sorozat is.
Tartalom: Ledöbbentett. Csak ennyi. Nem is értem mi a fene folyhat ott.
Mélypont: AZ a bizonyos vége. Nagyon nem szeretem a horrort és efféle finomságokat. m,ert vizuális vagyok (mint említettem) és.. ÁÁÁ.
Tetőpont: A négy lány ismételt egymásra találása. 
Kedvenc szereplő: Aria
Legutáltabb karakter: Mona. Nem bírtam a csajszit.
Kinek ajánlanám?: MINDENKINEK. Jó, azért nem. Mindenki az alatt értve, hogy mindenki, aki komálja a krimit, a thrillert. Ebből a szempontból én kiléptem a komfortzónámból, mert nem nagyon zsánerkönyveim a krimik és a thrillerek.
Figyelmeztetés!: Hát. Ha nem szereted, egyenesen idegesít, hogy rejtélyekbe ütközöl, amit nem tudsz megoldani, ez nem a te könyved.

1 megjegyzés: