Keresel valamit?

2020. január 19., vasárnap

Sandra Schönthal: Békakirályok - Hányfélék a pasik?

Mert a bolond azért mindig a nő… a győztes pedig az örökké megújuló szerelem.


Író:  Sandra Schönthal
A mű címe: Békakirályok - Hányfélék a pasik?
Kiadás éve: 2012
Magyar megjelenés: 2012
Kiadta: Corvina
Oldalszám:  152 oldal

Ez a könyv nem a férfiakat akarja kiosztani. Igazából a nőkön mulat, amiért hajmeresztő kreativitással még egy idiótában is képesek meglátni álmaik hercegét. A szerelem – az elcsépelt frázissal ellentétben – nem vak. Inkább felnyitja a szemet: a szerelmes nő millió olyan tulajdonságot fedez fel a férfiban, amellyel az nem is rendelkezik.
Az olvasó a mennyországban kezdődő és pokolban végződő történeteket olvasva jókat derülhet, talán magára is ismer, és felidézi saját emlékeit. De nemcsak nőknek, hanem férfiaknak is szól a könyv: ha megfelelő adag öniróniával rendelkeznek, és el akarják kerülni az életveszélyes hibákat, élvezettel fogják forgatni. Mert a bolond azért mindig a nő… a győztes pedig az örökké megújuló szerelem.

☆☆☆☆☆

Hová lett a büszkeséged?

Üdvözlet Mindenkinek, itt Lexa szól ismételten! 
A mai nappal egy olyan könyvet hoztam el nektek, amihez foghatót még nem olvastam soha. Egy tükröt állít a női társadalom elé, ahogy írja is a fülszöveg: "Ez a könyv nem a férfiakat akarja kiosztani. Igazából a nőkön mulat, amiért hajmeresztő kreativitással még egy idiótában is képesek meglátni álmaik hercegét." 

Végül összeszedi magát és előadja a szenzációt. Az édesanyja úgy véli, ideje megházasodnia. Jót tenne neki a házasság, ő pedig már szeretne unokákat. Kis hatásszünet után előrukkol az abszolút szenzációval: van egy lakás az édesanyja házában, oda költözhetnének mind a ketten.

A könyvet a nyári Líra vásáron szereztem be, de az olvasására csak az újévben tudtam sort keríteni. Sokat szemeztem vele, lopva bele-belelapozgattam ugyan. Amiért felkeltette az érdeklődésem a könyv, hogy történetekről volt szó, többről is, és úgy gondoltam, ideje lenne egy kis fejtágításnak, hogy milyenek is a pasik. Hiszen sose késő valami újat tanulni.
Zsenge kis éveim alatt is találkoztam már egy-két olyan típussal, amiket a könyv is felhoz. Volt olyan sztorim, ami a könyv szerint indult, és tényleg csalódás lett a vége. De ahogy a nagyok mondják: ez már történelem.

Nem vagyok boldog. 
Mert nem létező férfit szerettem. 
Mert egy illúzió özvegye vagyok.
(Dorothy Thompson)

A könyv szerkesztéséről ejtenék még pár szót: nagyon tetszett az, hogy a rajongás szemüvege után, láttuk a csúf valóságot is. Azt, hogy mi milyennek látjuk a Tökéletes férfit, majd hogyan kezdjük el belátni, hogy teljesen át lettünk ejtve/megcsalva/hazugságokkal dédelgetve egészen 15 sztorin át. És ilyenkor az összes nő kislányos ábrándjait legszívesebben magamhozölelgetném, és vígasztalnám őket, hogy majd lesz jobb hal is abban a tengerben még.

Jegyezze meg, kedves barátom, hogy a jó halász a kis halakat visszadobja a vízbe.
(Milan Kundera)

Ugyanakkor a kis békák, mint a nevezett békakirályok is nagyon ötletesen lettek illusztrálva. Az én személyes kedvencem a GYÁVA volt. Tényleg nagyon édes. 

Most mondjátok, hogy nem.

Azért is tetszett a könyv, mert kis kulcsszavakat/támaszpontokat adott arra, hogy minek kell a vészvillogónak lennie egy-egy pasitípusnál. Mire kell odafigyelni és... elmenekülni.
Összességében tetszett a könyv. Biztos nem kerül messzire, mert azért jó átolvasgatni néha, ha bekerül az életembe egy Békakirály.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: Tetszenek rajta a kis békák.
Fülszöveg: Felcsigázott, hogy elolvassam.
Cím: Egyszerű, de nagyszerű.
Tartalom: Tetszett a kétféle látásmód, minden pasitípusnál. Humoros is volt, néha pedig szinte veszekedtem a könyvvel, hogy ne legyen ilyen buta, ne dőljön be a Békakirálynak.
Mélypont: A ZSARNOK.
Tetőpont: A GYÁVA. Azt hittem, na végre talán egy jó sztori kerekedhet ki...
Kedvenc szereplő: -
Legutáltabb karakter: A ZSARNOK.
Kinek ajánlanám?: Minden hölgynek, nőnek, csajnak, nagyvilági asszonynak. Jó kis útravaló minden nőnemű egyénnek.
Figyelmeztetés!: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése