Keresel valamit?

2022. szeptember 13., kedd

Dunajcsik Mátyás: A Szemüveges Szirén

 Akkor magyarázta el nekem, hogy hajót vezetni igazából tánc: csak akkor tud működni, ha minden porcikáddal a partneredre figyelsz. Ami ebben az esetben persze a tenger és a szél.


Író: Dunajcsik Mátyás
A mű címe: A Szemüveges Szirén
Kiadás éve: 2016
Kiadta: Kolibri
Oldalszám:  108 oldal

Atlanta egy apró, világvégi sziget világítótornyában él. Mikor nem Kamillával, a falubéli tanítónővel beszélget rádión vagy az apja jazz-lemezeit hallgatja, általában a tenger végtelen horizontját kémleli. Egy napon azonban különös vendég érkezik Szelesszirtre, aki olyan kalandba keveri Atlantát, amit még a kislány híres tengerész ősei is megirigyelnének… 

Dunajcsik Mátyás ifjúsági regényének hősei titokzatos madarak, világjáró kísértetek és szerelmes bálnavadászok. A Szemüveges Szirént a szerző Izlandon töltött évei ihlették.

☆☆☆☆☆

Régen olvastam hasonló, gyerekeknek, kiskamaszoknak szóló meseregényeket, így egy kis felüdülés volt ezekben a szürke napokban. Nagyon tetszett a könyvecske gördülékenysége, valamint a sok szép illusztráció. Az íróúr nevével korábban még nem találkoztam, de figyelni fogom a többi publikálását.

De meg kell mondjam, bevitt a málnásba a könyv: azt vártam, hogy a történet Atlanta sziréné válásáról szól, hogy valahogy kiderül szirének leszármazottja. Ennek ellenére egy másik történetet kaptam, ugyanúgy fantasy köntösben, így cseppet sem bántam!

Nagyon tetszett Atlanta és az apukája szoros kapcsolata. Lassan az elején kiderül, hogy csak ők ketten élnek a világítótoronyban, Atlanta anyukája pár éve meghalt. Különleges és dicső őseivel is megismerkedünk majd a többi világítótorony őrével. A könyv elején a belső borító szerepel is egy kis térkép, hogy lássuk merre is vannak ezek a tornyok.
Atlanta apukája sakk versenyeken vesz részt, a kislány pedig amellett, hogy becsületesen tanul az apukája lemezei alapján nevezi el a tenger morajlását és állatnevekkel illeti a szeleket.

Többet el sem árulok, mivel már nagyon lespoilerezném a kötetet, én mindenkit arra buzdítok, hogy olvassa el, megéri. Annyira aranyos történet és szívmelengető.
Ez az első könyvem Dunajcsik Mátyás tollából, de nem az utolsó.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nagyon tetszett, minden fontosabb történés megtalálható benne, szeretem, hogyha a könyvbeli illusztrációk alkotóelemei elevenednek meg a borítón is
Fülszöveg: csalóka, más történetre vártam
Cím: egyszerű de nagyszerű
Tartalom: 5/5
Mélypont: amikor a híres tengerész ős titkára fény derül
Tetőpont: Atlanta apukája és a palacsinták
Kedvenc szereplő: Atlanta
Legutáltabb karakter: -
Kinek ajánlanám?: kiskamaszoknak, főleg azoknak akiket érdekelnek a tengerek, a bálnák, a környezetvédelem és a biológia
Figyelmeztetés!: szánj időt a könyvre, pár óra alatt észre se veszed, de kiolvashatod

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése