Keresel valamit?

2022. szeptember 29., csütörtök

Őszi Book Tag - Ruby Lightning tollából

Sziasztok, sziasztok!

Ebben a borongós, ténylegesen őszi, nyálkás időben a legjobb alkalom utánanézni, hogy mennyire régen hoztam kihívást a blogomra, és minél előbb ezt orvosolni akartam, így bukkantam rá erre a kihívásra, ami az utóbbi napokban igen felkapottá vált a moly.hu oldalon. 
Egy vloggerina tollából hoztam el nektek a kis kihívást, és ha ide kattintotok, megtekinthetitek az Ő válaszait.

Ezúton is köszönöm Ruby, hogy kitölthettem a roppant szórakoztató kihívásodat! :)
És akkor lássuk is, számomra hogyan is alakul az ősz, a könyvek tekintetében:

☆☆☆☆☆

1. Takaró – egy könyv, amivel szeretnél bekuckózni idén ősszel


Számomra ez a könyv nem lesz más, mint Jeff Wheeler regénysorozatának második része, A tolvaj lánya. Nagyon régóta szerettem volna már olvasni, így amikor rábukkantam (azaz a párom) egy raktárvásáron erre a könyvre, madarat lehetett volna vele fogatnom.
Tudtátok, hogy a blogra felkerült első könyveim között volt a Királyforrás 1. része? :)


2. Borongós reggel – egy könyv, amihez néha túl fáradtnak érezted magad


Oké, most csaltam egy kicsit.
Ez egy olyan könyv, amit jelenleg is olvasok. Mondhatni féltéglának, de olyan típusú féltégla, amit szeret: nagy margók, könnyen haladhat vele az ember fia per lánya. Csakhogy, amiért ide került, ehhez a ponthoz, jelenleg is kínlódok egy kicsit vele: nem a sztori hibája, hanem rengeteg szálon mozog a sztori (ami tök jó!) és egyszerre sok karaktert kell megismerni. 
Ahogy egy karakterrel már elboldogulok, jön egy másik, és hiába jön vissza az a karakter akivel olyan jól kijöttünk már szinte, mire ismét az ő része jön sokszor el kell gondolkoznom, hogy ő ki is volt, és most hol is állok vele: drukkolok-e neki vagy épp utálom.


3. Őszi levelek – egy könyv, amihez még sosem olvastál hasonlót


Kis gondolkozás után, megszületett a válaszom: ez a könyv nem lesz más, mint Szilágyi Heléna:  Diabolika című regénye, amit a tavalyi évben olvastam. Még sosem éreztem ennyire közel a fantasy világot hozzánk, mint ebben a regényben: a történet Budapesten játszódik.
Illetve, ha már Budapest, úgy illene, hogy még egy könyvet megemlítsek, ez pedig Sütő Fanni: Csudapest világvége novellás gyűjteménye. Nagyon tetszik, ahogy írók az unalmas magyar hétköznapokat feltudják dobni egy-egy ilyen "nagyvilági" történettel.
Egyébként, a Diabolika tisztára halloween feelinges, nem? :)


4. Évnyitó – egy könyv, aminek a borítója nagyon passzol a történetéhez


Nagyon, nagyon sok ilyen könyvet fel tudnék ide sorolni.
Például majd a 9. pontban említett Sanctum című könyvnek is ilyen a borítója: pontosan ugyanazt láttam a borítón, mint amit elképzeltem a fejemben. Ilyen volt Jacob Grey: Vadak című regénye is a számomra.


5. Új iskola – egy könyv a kedvenc kliséddel

Egy könyv?! Na de kérem, inkább leírom a kedvenc klisémet és mindenki láthatja, hogy szinte ezzel van vele az olvasmánylistám. A válasz pedig:
enemies to lovers
Imááádom ezeket a karaktereket. A két kedvenc zsánerem a fantasy és a romantikus. Ha mindkettő van a könyvben, akkor engem totál megvett. Ha ez pedig a kedvenc klisémmel van megspékelve?
Na-add-csak-ide!


6. Sütőtök – egy könyv, ami a leginkább tükrözi az ízlésedet

Inkább írókat mondanék ide, ha nem haragudik meg érte senki sem: Cassandra Clare regényein nőttem fel, az Árnyvadász sorozaton, majd a "kiokításomhoz" hozzájárult Jennifer L. Armentrout és Sarah J Maas. Ha bármelyikük könyvét valaki a kezembe adja (persze, amit még nem olvasam) nagyon hamar neki tudok veselkedni. Ők ketten azok, akiknek falom az írásaikat. Ha stílust mondanék, ők állnak legközelebb hozzám.


7. Befőtt – egy könyv, amit megvettél, de már most tudod, hogy évekig nem fogod kinyitni


Ez a könyv nem lesz más, mint Jamie McGuire: Gyönyörű ​búcsúzás című regénye, a válasza pedig igen egyszerű: egy zsákbamacska hozta el hozzám, a regény egy sorozat 5. része. A sorozatot régebben olvastam, bár nem sokáig, így mire elölről kezdem... sanszos, hogy ebből a jövő év lesz, vagy csak azután.


8. Rövidülő nappalok – egy rövid könyv

Amíg csak átfutottam a kérdéseket, majdnem ide választottam a 10. ponthoz tartozó könyvet (roppant rövid ideig tartott olvasnom, egy 4 órás buszút felén laza tempóban - néha telefonozgatva - olvastam ki), de ide tudok egy jobb könyvet:


9. Temetőlátogatás – egy könyv szellemes vagy zombis könyv



Nagyon populáris a 10. pontos könyv, mivel ehhez a ponthoz is idesorolnám.
Olyan könyveket választgattam, amiket most szeretnék olvasni, vagy épp már olvastam. A polcomon csücsül Kendare Blake könyve a Vérbe ​öltözött Anna, így őrá esett az én választásom.
Már maga a borítója is magával ragad és hozza a sötét légkört a könyvbe.
Illetve, hasonló hangulatot okozott Sarah Fine Sanctum című regénye.


10. Jelmez – egy könyv, ami nem az volt, amire számítottál

Így jár az, aki nem olvassa el teljesen a fülszöveget.
Azt vártam, hogy a kislányból valahogy szirén válik (vagy vannak szirén felmenők), de nem így lett.
Végül nem bántam meg, nagyon szerettem ezt a történetet.
Milyen kis vidám színfolt ez a borító, így a végére :)

☆☆☆☆☆

Nos, és hogy vagytok Ti az Ősszel?
Várom a válaszotokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése