Keresel valamit?

2022. szeptember 30., péntek

Fodor Marcsi - Neset Adrienn: 50 elszánt magyar nő


Író: Fodor Marcsi és Neset Adrienn
A mű címe: 50 elszánt magyar nő
Kiadás éve: 2018
Kiadta: Bookline 
Oldalszám: 208 oldal

Ötven magyar nő, akikről utcákat, tereket, bolygókat neveztek el, ám a tankönyvek sokszor meg sem említik őket. Ötven nő, akik mertek valamiben elsők lenni. Olyan nők, akik a leleményességüknek és a kitartásuknak köszönhetően mindig kimásztak a legmélyebb gödörből is, és közben sem feledkeztek meg arról, mit diktál az emberség. Izgalmas életutak, példaértékű történetek múltból és jelenből - a jövőnek. 

A kötetben szerepel többek között Szent Erzsébet, Zrínyi Ilona, Hugonnai Vilma, Veres Pálné, Teleki Blanka, Kovács Margit, Fischer Annie, Dévény Anna, Lubics Szilvia és Polgár Judit.

☆☆☆☆☆

Ezzel az értékeléssel egy pár hete már lógtam, de végre megérkeztem vele:

Amióta megjelent ez a könyv, kábé azóta szerettem volna elolvasni, ám amikor is a könyvet megszereztem 2 éve augusztusban más okokból nem tudtam elkezdeni olvasni. Legelőször is egy könyvtár polcán találkoztam a kötettel, ahol is ahogy belelapoztam azonnal elvarázsoltak Rátkai Kornél illusztrációi és azonnal felkerült a könyves várólistámra.
Mint nő pedig engem is érdekeltek, kik voltak azok a híres elődeink, akik a női függetlenségünket kiharcolták és akár azt, hogy dacolva a normákkal nyomot tudtak hagyni a történelemben.

A régmúlt női úttörőket többé-kevésbé én is ismertem már. Nagyon szeretem a történelmet, így jó volt feleleveníteni a tudásomat. Azonban ahogy az újkor elindult, olyan nevekkel találkoztam, amik számomra eddig ismeretlenek voltak. Rengeteg olyan történetet, olyan történelmi női alakokat ismertem meg, akiknek a múltjuk és sikereik példamutatóak minden nő, minden magyar (nő) számára. 

Rengeteg kedvencem lett. 
Külön kiemelném Kertész Erzsébet alakját. A könyvespolcon szerepelnek regényei, de bevallom őszintén, eddig őt nem is olvastam. A története után pedig úgy gondolom, a közeljövőben az ő könyveire is sort kerítek majd. 
Továbbá a másik kedvenc alakom dr. Orsós Zsuzsanna lett. Megmutatta, hogy egészen mélyről kis kitartással az álmok igenis elérhetőek lesznek.
És a felsorolásból nem maradhat el Lomb Kató sem, akinek a töténete azért is érintett meg, mivel én is pocsék nyelvérzékkel rendelkezem. Azaz, a története olvasásáig így gondoltam. Ő inspirált arra, hogy vegyem elő a két beszélt nyelvemet (angol-német) és trenírozzam magam. Mert ahogy a többieknél is, nála is kitartással elérhetek bármit.  

Emellett a könyv mellett régóta szerepel nálam ugyanígy kívánságlistán az Esti mesék lázadó lányoknak I. és a II. is. Nagyon várom, hogy ezeket a köteteket kis idővel olvashassam majd.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: egyszerűnek hathat, de az a majdnem kipukkanó rágógumi szinte suggalja, hogy ebben a könyvben nem unalmas női sorsok várják a kedves olvasókat, hanem olyanok, akik fittyet hánytak a koruk felfogására és készek voltak újat hozni a nők világhelyzetével vagy épp magyar helyzetével kapcsolatosan
Fülszöveg: már a borító miatt is jött velem, de persze ez szebben összefoglalta, hogy mi is fog várni a könyvben
Cím: tetszik
Tartalom: 5/5
Mélypont: - 
Tetőpont: -
Kedvenc szereplő: nagyon sokan, de a legjobban: dr. Orsós Zsuzsanna, Kertész Erzsébet, Lomb Kató
Legutáltabb karakter: -
Kinek ajánlanám?: Kicsiktől a nagyokig, minden nőnek és férfinak: mindenkinek olvasnia kellene ezt a könyvet. Simán el tudom képzelni a közoktatásban is, hogy valakik ezzel színesítsék meg az óráik végét.
Figyelmeztetés!: a sok illusztráció csalóka lehet, hogy hamarabb ki lehet végezni a könyvet, én észrevettem magamon is, hogy az aktív olvasási időm egy részét sokszor pont egy-egy illusztráció rácsodálása vette ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése