Keresel valamit?

2022. február 3., csütörtök

Nádasi Krisz: Magánkiadás előtt - A kreatív írás alapjai


Író: Nádasi Krisz
A mű címe: Magánkiadás előtt- A kreatív írás alapjai
Kiadás éve: 2015
Kiadta: Magánkiadás
Oldalszám: 86 oldal

A ​kreatív írás alapjairól – Gyakorlati kalauz könyvíráshoz, regényíráshoz 
Pontosan 55 könyvírással kapcsolatos, írástechnikai tippet tartalmaz ez a kiadvány íróknak és leendő íróknak. Nádasi Krisz nemcsak az egyszerű ötleteket gyűjtötte össze, mint például hogy hogyan formázzuk meg a főszereplő jellemét, vagy milyen nézőpontból írjunk, hanem azt is, hogyan válasszuk meg egy szakkönyv, regény címét, mitől ütős egy fülszöveg, milyen írássegítő szoftverek vannak, és hogyan keressünk olyan olvasókat, akik még a tervezett kiadás, illetve a könyvkiadóknak való elküldés előtt gyorsan elolvassák a kéziratot és érdemi véleményt mondanak róla, jobbító ötletekkel. Ha egy író idegen nyelven szeretne írni, ebben a könyvben megtalálja, milyen nyelven érdemes ennek nekifogni, sőt, még azt is, milyen legyen a téma. 
Bónuszként a kiadvány mellékletében mindenre kiterjedő szakirodalom-lista található, a legjobb magyar és angolnyelvű könyvekkel, blogokkal, internetes cikkekkel. Az olvasni szerető vásárló egy mindent felölelő listát talál az utolsó oldalakon arról, hogy hol és hogyan lehet ingyen e-könyveket letölteni, olvasni. 
Mindenkinek szól ez az e-könyv, aki jól akar írni – legyen szó akár levélről, novellaíró pályázatról, egy vállalkozást népszerűsítő szakkönyvről vagy egy komplett regényről. Még a költők is találnak benne hasznos tippeket! 
Azoknak különösen szól a könyv, akik kéziratukat el akarják küldeni könyvkiadóknak, irodalmi pályázatra készülnek, vagy magánkiadást fontolgatnak – akár a családnak, akár az egész világnak írnak!
☆☆☆☆☆

Minden írópalánta életében elérkezik az az időszak amikor már vágyódik a tudásra. Mert oké. Írogat meg írogat, meg még többet és a végén ott halmozódnak már a kéziratok a fiókban mire bátorságot vesz - ha vesz - arra, hogy ki is adassa. 
Különösen tetszett az a gondolat, hogy írjunk blogot, véleményezze a könyveket az, aki szintúgy szeretne írni majd könyveket. Bele se gondoltam eddig, hogy én miért is kezdtem el blogolni... talán akinek rövid az esze, legyen notesze alapon. 
Sokszor vagyok úgy, hogy olvastam valamit még régen és most már nem emlékszek milyen is volt a sztori. Csak annyi van meg, hogy tetszett a könyv. És ha például ismerősnek akarom ajánlani, akkor jön a na-hát-izé-úgy-volt dolog. Emiatt is örökítettem meg magamnak egy kis olvasónapló formájában az első benyomásaimat egy-egy könyvről. Régóta töltöm be a barátaim között a házi könyvtáros szerepét. Sokszor volt, hogy a beajánlásomra kezdtek el egy könyvet olvasni, illetve miattam kölcsönözték ki könyvtárból vagy épp tőlem. Szeretem ezt csinálni, szeretek másokat az olvasásra buzdítani. 
Visszatérve a könyvre, azon a gondolatmeneten haladva igaza van. Ha írni akarsz előbb olvasnod kell. Azért, hogy megértsd a könyvek felépítését, megismerkedj történetekkel vagy hogy akár jobban elmélyedj egy témában.
Olvasni menő. 
Személy szerint nekem nagyon tetszett a könyv. Voltak benne érdekes, megfogandó dolgok is, voltak amelyeknél bőszen bólogattam, hogy ez így van. És nagyon szuperek benne a gyors linkek, hasznosak.
Tanulságos volt.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: kellemes
Fülszöveg: a cím alapján másra számítottam, de jobb a téma, mint vártam
Cím: elsőnek azt hittem, csak a könyvkiadásról lesz szó
Tartalom: tetszett
Kinek ajánlanám?: írószeretőknek, írópalántáknak
Figyelmeztetés!: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése