Keresel valamit?

2022. július 14., csütörtök

Julie Fison: Legyen, ​ahogy akarod! – Álom vagy valóság (Te döntesz 3.)


Író: Julie Fison
A mű címe: Legyen, ​ahogy akarod! – Álom vagy valóság
Kiadás éve: x
Magyar megjelenés: 2016
Kiadta: Manó Könyvek
Oldalszám:  256 oldal

Phoebe Wright és legjobb barátnői, Annabel és Kimmi meghívást kapott az év bulijára! Ám Phoebe-nek rá kell jönnie, hogy a buli épp egybeesik a szívéhez olyan közel álló Vadállatokért Csoport adománygyűjtő moziestjével, és ettől totál kikészül… 

1.: Phoebe az adománygyűjtő est mellett dönt, de közben Annabel flörtölni kezd a Vadállatokért Csoport egyik dögös tagjával, Liammel, ami fura érzéseket kelt Phoebe-ben. Oké, Liam irtó jó pasi, de ők ketten csak barátok, nem igaz? 

2.: Phoebe úgy érzi, nem hagyhatja cserben a barátnőit, akik odavannak a buliért. Ráadásul Annabel és Kimmi összeismertetik Phoebe-t a Highgrove gimi egyik szívtiprójával, Saiával… de biztosan úgy végződik a buli, ahogy a lányok szeretnék?

☆☆☆☆☆

A könyvet a húgomtól kaptam még, bolti szerzemény.
Kicsit megijedtem először, hogy ez egy harmadik rész, de utána, ahogy kissé utánaolvastam, megláttam, hogy gond egy szál se, nem függnek össze a részek.
Régóta szerettem volna elolvasni egy ilyen "lapozós" könyvet, és most íme.

Ahogy a címkéket gyűjtögettem, feltűnt a pontos megnevezése ezeknek a könyveknek.
Mivel nekem is új volt, gondoltam megmutatom Nektek is:

"A lapozgatós játékkönyv egyfajta egyszemélyes szerepjáték. A hagyományos regényekkel ellentétben a könyvet nem lineárisan kell olvasni, hanem előre-hátra lapozgatva, a könyv utasításának vagy a véletlen (például kockadobás) hatásának megfelelően…" - a forrás a moly.hu-ról van.

Egy szó ami elsőnek eszembejut, ha erre a könyvre gondolok, az a: cukor.
Eszméletlen édes volt, és egyből eszembejutott a Thomas C. Brezina könyvek, amiket zsenge kis molyként egy nap alatt kiolvasgattam. Jó nosztalgia volt és a sztorija és elég cuki.
Persze, nem egy felnőttnek, azt be kell látnom nekem is, hogy nagyon a tinikre fókuszál a könyv, de még az ilyen koravén gyerekeknek is tökéletes, könnyed olvasmány.

Ahogy a fülszöveg is sejteti, én is kettő nagy részre tudom cincálni a könyvet: van a moziest és van a buli. Mindegyiknél több sztoriszál fut, így ténylegesen olyan érzése van az embernek, mint ha több tinidrámát olvasna egy könyvben.

Az első storyline amit átolvastam az volt, amikor Phoebe a moziest mellett dönt, majd beszél Annabellel és Liam mellett marad és nézi a filmet. A szívemre hallgattam itt, azt a sztorit követtem, amit tényleg olvasni akartam, és minél előbb. A bulis is érdekelt, de ez a mozis valahogy jobban. Nekem nagyon tetszett ez a sztori, élveztem, hogy szinte én mozgathattam a karaktereket. Nyilván a happy ending felé vittem a sztorit. Annabel karaktere idegesített, viszketett tőle a tenyerem. #TeamLiam voltam, vagyok ez már tuti. Lehet emiatt is volt unszimpi a csaj. Az egyetlen cuki tette az volt, amikor Phoebenek adta a felsőjét meg a cipőjét, hogy abban menjen el a moziestre.
Majd ezután elkezdtem visszamenni a sztoriban, és újra megnézni, mi lett volna, ha...
Előbb azt választottam, ahogy Phoebe nem mer beszélni Annabellel. Jó volt, hogy ez a sztorirész is kissé happy volt és végülis, örültem a kimenetelének - bár Annabelt még mindig nem csipázom -. Majd ha már itt voltam, akkor a 3. sztorinál is megnéztem a másik végkifejletet: amikor Phoebe visszamegy a bódéhoz, Liam helyett. Ez nem tetszett, már nem a sztori miatt, hanem mert csak nyomokban tartalmazott Liamet :D

A második sztoriszál, amin elindultam az volt, amikor Phoebe is a buli mellett teszi le a voksát. Itt 100%-ban arra indultam, amikor a csajok bulizni mennek, és hanyagolják a moziestet. Valahol kellemetlen volt így haladni, mert Phoebe helyében én is maradtam volna a moziesten. Valahogy a személyiségéből is kiindulva jobban passzolt hozzá a mentőakció, mint egy átbulizott traccsparty a barátnőivel. Így hiába fájt, de tovább lapoztam, amikor a Phoebe elindul a buliba, otthagyva a srácokat a bódénál. Majd ahogy megtörtént az ominózus eset, arra mentem rá, hogy ezt Poebe beszélje meg Kimmivel. Nem szeretem a hazugságokat, hiába tudom mennyire meg fogom bántani az illetőt én is inkább elmondom, hogy mit láttam, mi történt. 
Ezzel vége is lett ennek a szálnak, így visszafelé haladtam: azzal kezdtem, amikor Phoebe nem mondja el Kimminek az igazságot. Hiába számítottam arra, hogy hatalmas leégés lesz ez a részecske, de nem lett. Tetszett a három lány összetartása.
Végezetül pedig jött az a rész, ami kissé keresztezte a kettő: Phoebe a buliba indul, de a srácokkal marad a moziesten. Nagyon édes volt, és valahol szerintem ha csak egy szálon futott volna a történet, akkor ennek is benne kellett volna lennie.

Biztosra állítom, hogy beszerzem a többi részét a sorozatnak, nagyon imádtam ezzel a könyvvel haladni, hiába nem én vagyok a célközönsége.


☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nagyon tetszett, szeretem az ilyen kis minimalista dizájnt
Fülszöveg: amikor megkaptam egyből felkerült az olvasandó könyveim listájára
Cím: nagyon kis tinis címe van
Tartalom: imádtam, hogy egy könyvben mennyi kis sztori bújt meg
Mélypont: hogy a bulit kellett választanom a könyv kiolvasása miatt :D
Tetőpont: sellővár építés
Kedvenc szereplő: Kimmi, imádtam, igazi jó barát volt
Legutáltabb karakter: Annabel
Kinek ajánlanám?: tiniknek, koravén tiniknek, akik keresik az ilyen játékkönyveket
Figyelmeztetés!: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése