Keresel valamit?

2022. július 3., vasárnap

Kovács Eszter: Let's kifli

Hogy is oldhatná meg bárkinek az életét, ha még a sajátját is folyton vakvágányra tereli?


Író: Kovács Eszter
A mű címe: Let's kifli
Kiadás éve: 2015
Kiadta: Athenaeum 
Oldalszám: 192 oldal

Van egy lány. Londonban él, egy cukormázas városban, melynek színpompás felszíne csupa meglepetést rejt. Különös barátságok és édes-bús szerelmek szövődnek itt, a honvágy hazájában, a már nem is olyan új otthonban. Egy kivándorlás ismerős, mégis líraian egyedi története egy lányról, no meg például a brit fiúról, aki hozzábújva félig magyarul, félig angolul azt suttogja a fülébe: Let's kifli! 

A kötet az Athenaeum Kiadó „Magyarok külföldön" sorozatának nyitó darabja, izgalmas élménykalauz mindenkinek, aki menni, vagy éppen maradni szeretne.

☆☆☆☆☆

Kezdenék azzal, hogy a könyvet egy négy órás vonatúton végeztem ki, így bátran ajánlom mindenkinek, aki egy pár órás kikapcsolódást keres.
A könyvet még a pesti Líra raktárvásáron szereztem, az idei évben. Ahogy felvettem, elolvastam a hátulját és belelapoztam már tudtam, hogy annyiért, amennyit kérnek érte vétek lenne otthagynom, így jött szépen velem haza.

Az a sok birka. Azokról kellett volna balladát írni, nem a bárdokról, biztos, hogy több volt belőlük. A walesi birkák.

Amíg nem kezdtem el írni a blogot nem tudtam, hogy megkapta a memoár címkét, bár így belegondolva, hogy ha nem lett volna rajta, akkor én tettem volna fel rá. Ebben a könyvben senki se keressen nagy sztorikat. Tényleg arról szól, amit hirdet: egy lány hétköznapjait mutatja be, aki Londonban próbál szerencsét. Nem nagyzol el semmit, vagy színesít ki.

Különféle szerzetekkel találkozunk, akik megszínesítik a történetet.
Kaptunk humort is, amitől még gyorsabban teltek a lapok, illetve, azt még el is felejtettem mondani, hogy nagyok a margók, tényleg gyorsan lehet lapozni a könyv oldalait.

Nekem tetszett, úgy gondolom, hogy tényleg egy fiatal lány hétköznapi cselekményeit olvastam, nem pedig egy olyan memoárt, ami vagy úszik a cukorban, vagy pedig kamuszagú. 

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nekem nagyon tetszik, egyből szemet szúrt, és külön tetszik, hogy olyan szép a hátulja
Fülszöveg: lényeget írja le
Cím: nagyon aranyos, de a regényt olvasva szomorú jelentéssel bír
Tartalom: 5/5, könnyen olvasható és könnyed
Mélypont: Let's kifli
Tetőpont: -
Kedvenc szereplő: -
Legutáltabb karakter: zenész
Kinek ajánlanám?: könnyed olvasmányok keresőinek, illetve, aki gondolkozik külföldön szerencsét próbálni
Figyelmeztetés!: tényleg ne keress benne meghökkentő csavarokat: ez csupán egy regényecske, egy lány hétköznapjairól

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése