Keresel valamit?

2022. október 31., hétfő

James Frey: Toborzás (Endgame 1.)

Ami lesz, az lesz.


Író: James Frey
A mű címe: Endgame - Toborzás
Kiadás éve: 2014
Magyar megjelenés: 2014
Kiadta: Libri 
Oldalszám: 528 oldal

Tizenkét fiatal játékos. Ősi nemzetségek leszármazottai. Évezredekkel ezelőtt választották ki őket. Életük minden egyes napján erre a megmérettetésre készültek. Erősek, kegyetlenek, szépek, kedvesek, hűségesek, okosak, lusták és gyávák. Olyanok, mint mi. Jók és rosszak. Ők a Föld örökösei, és rájuk vár a feladat, hogy megoldják a rejtélyt, különben mind elbukunk. A végjátékban egy szabály létezik: hogy nincs szabály. 

OLVASD EL A KÖNYVET. 
KÖVESD A NYOMOKAT. 
OLDD MEG A REJTÉLYT. 
A VÉGJÁTÉK ELKEZDŐDÖTT. 

Amit a kezedben tartasz, az nem csak egy könyv. Te magad vagy a főszereplő, és ha jól teszed a dolgod, akár a győztese is lehetsz. A sorsunk a te kezedben van. 

James Frey sikerkönyve több mint negyven országban jelenik meg egy időben, nagyszabású multiplatform játék társul mellé, és filmváltozat is készül belőle!

☆☆☆☆☆

Először is.. Film?!
Annyi hír van a könyvvel kapcsolatosan, hogy engedjétek meg, hogy az értékelésem után elhozzam nektek az én kis kutatómunkámnak az eredményét. Illetve, bocsánatot kérjek, hogy az olvasásom után ennyi időbe tellett, mire elhoztam nektek a bejegyzést :) No, de lássuk is:

Illetve előtte, hadd vessem le a köszönetemet SoulSeeker molynak (*virtuális integetés*), amiért sikeresen be tudtam szerezni Tőle a könyvet. A második részt megláttam egy boltban és nem volt szívem otthagyni, így elhatároztam, hogy az első részt asap be kell szereznem. És így is lett, az ötödik (kiszámoltam) napon meg is történt az adás-vétel. De ennyit a könyv beszerezéséről, itt a várt ömlengésem a könyvről:

Egy szóval tudnám leírni ezt a könyvet, ez pedig a zseniális
Nagyon komplex és brutál, még sosem lapoztam ennyire összeszedett író könyvét.
Rengeteg akció, rengeteg esemény, rengeteg szerethető és gyűlölhető karakter, rettentő sok finom részlet. Egyszerűen lenyűgözött, hogy az író mennyi részletre figyelt. Egyszerre éreztem, hogy írónk komolyan beleásta magát egyszerre több témába is, ezek pedig a következőek lennének:  küzdőharc, orvoslás, sportkocsik és maga a vezetés, számítástechnika, földrajz és még sorolhatnám napestig is.

Sokan a Battle Royalhoz (kívánságlistás nálam) és az Éhezők viadala szerelemgyerekének tartják. Éhezők viadalát ismerem, láttam filmben és azt kell mondanom igen: csak sokkal véresebb és sokkal kegyetlenebb.
Akkor esett le először az állam, amikor azt ecsetelte, hogy az egyik karakterbe fúródó golyó milyen utat tesz meg. Bocsánat a 18+ részletért, de nem lehet nem kihagyni (spoiler mentes részt kerestem, és hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem kerestem több percig, hiába égett bele az agyamba, hogy a megfelelő idézet a bal oldalpár alján kell keresnem, mert mikor olvastam teljesen meghökkentett):

(...) A golyó átmegy a bőrén, a szegycsontján, az aortáján, a jobb tüdeje csúcsán, aztán lyukat robbant a hátán, miután szétroncsolja a T6. hátcsigolyát.

Ahogy egy korábbi bejegyzésemben már olvashattátok, a könyv olvasásában csupán az nehezített meg, hogy rettentő sok szálon mozog a történet, annál is több karakterrel. Pont emiatt lesz brutál jó játék (ha persze lehet úgy értelmezni, hogy ezen a puzzle játékon KÍVÜL lesz játék belőle) és brutál jó akciófilm is belőle. Ennyi volt csupán csak az én kis negatívumom a könyvhez kapcsolódóan, ezen kívül pedig totálisan levett a lábamról.

Kis spoiler, nagy spoiler: lesz a történetben egy szerelmi háromszög két fiú és egy lány között. Alapvetően nem vagyok értük oda, de itt nagyon erősen drukkoltam az egyik félnek, hogy a lány jól válasszon. Finoman megmutatkozott az erotika fuvallata, de kúlturált környezetben, nem telinyomva a könyvet.

De pocsék kritikus lennék, ha nem ejtenék szót a nyereményjátékról, mivel igen, azt is takar a könyv: megmondom őszintén nem fogott meg, kihagytam a nyomkutatást, mivel már lejárt a nyeremény, így nem éreztem kihívást, hogy megfejtsem. De ettől eltekintve, ez egy szuper megoldás, hogy lekössék a fiatalokat (inkább fiatal felnőtteket) az olvasásra. Egyszer, amint több időm engedi biztosan nekiállok csak a hecc kedvéért megfejteni :)

A filmmel kapcsolatosan semmilyen infót nem találtam, hiába kerestem mindenhol, nem leltem csupán annyit, hogy a Fox kezei közül fog megérkezni.
Majd.
Valamikor...
Valószínűleg emiatt fogom updatelni majd a blogbejegyzésem, hogy naprakész infót hozhassak.
A játékkal kapcsolatosan annyi hírt találtam, hogy több mint 20.000 ember fejezte be az első könyvet, illetve annak megfejtését.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: egyszerűen megvett kilóra mikor először megláttam, olyan, mint ha csak egy aranytömb lenne, belevésve rengeteg nyelven írt kódokkal
Fülszöveg: tetszett
Cím: igazándiból semmi különleges
Tartalom: 5/4,5 mivel nem mindig olvastatott, pláne az elején
Mélypont: -
Tetőpont: -
Kedvenc szereplő: Jago #teamJagonotChristopher
Legutáltabb karakter: Bajcsakán, Christopher (sorry, de idegesített a gyerek)
Kinek ajánlanám?: Battly Royal, Éhezők viadala fanoknak
Figyelmeztetés!: ha nem bírod a véres könyveket, ez nem a tiéd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése