Keresel valamit?

2023. október 4., szerda

Alyona Crower: Álomjárók

 Ha igazán akarod, az álmaid megmutatják az utat ahhoz, akinek szüksége van rá



Író:  Alyona Crower
A mű címe: Álomjárók
Kiadás éve: 2022 
Kiadta:  Magánkiadás
Oldalszám: 36 oldal

Milena rettegve bámulta éjszakánként a rozoga faajtót. Jóllehet a réges-régi monda akképp szólt, hogy a licarok irtóznak a világosságtól, mégsem merte egy pillanatra sem lehunyni a szemét a gyertyafénynél. Attól tartott, ha elszenderedik, valamiképp bejutnak az otthonába, és Oksana után őt is elragadják Mirvából. Mikor pirkadatkor álomra hajtotta a fejét, elméjét kutakodó szempárok lepték el, és ébredés után úgy érezte, a legparányibb pók is őt lesi a sarokból.

☆☆☆☆☆

Nagyon rövid idő alatt kiolvastam.
A parasztleány aranya és a Bárcsak igaz volnál című könyvekben az írónő stílusával már megbarátkoztam, akkor is nagyon tetszett, nem untatott, szép folyamatosan ment a történet. És ez itt sem volt másképp: egy misztikus faj mendemondáiba nyerhettünk bepillantást.

Meghökkentően mély novellát kaptunk, ennyi oldalon keresztül. Engem teljesen magához láncolt, konkrétan faltam az oldalakat. Az sem zavart, hogy korábban sosem foglalkoztam a szláv mondákkal, azt se tudtam eszik-e vagy isszák a nép meséit (ne kövezzetek meg, amiért így fejezem ki önmagam), de itt nem zavart. Minden amiről tudnom kellett vagy szépen ki lett bontva, vagy pedig olyan része volt a sztorinak amire halványan emlékeztem, régről, még a történelemórákról.

A történet kimenetele nagyon tetszett: két ellentétes nép, akik az évezredek óta tartó ellentétjeiket oldják meg egymás között.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nagyon csodálatos *.*
Fülszöveg: megkapom ami kell, hogy elinduljon a kíváncsiságom a sztori után
Cím: egyszavas, tökéletes
Tartalom: 5/5
Mélypont: -
Tetőpont: a kibékülés/egyezség
Kedvenc szereplő: -
Legutáltabb karakter: - 
Kinek ajánlanám?:  akik szeretik a szláv regéket, azoknak tuti tetszeni fog, meg... mindenkinek, mert szerintem Neked is tetszeni fog ;)
Figyelmeztetés!:  -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése