Keresel valamit?

2023. november 20., hétfő

Rick Reckless: Isteni ​utazás

Biztos sokszor mondták már, hogy a hit a kulcs. Viszont annak az előszobája a bátorság.



Író: Rick Reckless
A mű címe: Isteni utazás
Kiadás éve: 2020
Kiadta:  Book Dreams
Oldalszám:  286 oldal

Ádám ​egy átlagos ember volt. Egy napon azonban megjelent előtte Gábriel arkangyal, aki így szólt hozzá:

„Ádám! Te vagy a Mindenható Isten! Negyvennégy évvel ezelőtt úgy döntöttél, hogy újjászületsz a Földön. Megfosztottad magad saját Isteni tudatodtól, törölted emlékeidet és elvetted magadtól a hihetetlen erődet is! A célod az volt, hogy megértsd az emberi fajt és a halandó életet!”

Ádám kis híján sokkot kapott e szavak hallatán, azonban az arkangyal nem hagyott neki időt, hogy feldolgozza ezt. Vissza kell térnie Isteni énjéhez, mert az Ördög serege az az a fődémonok, démonok és az ördögi szellemek folyamatosan támadják és küldik az Örök sötétségbe az Istenieket, vagyis az arkangyalokat, angyalokat és az isteni szellemeket. Meg kell ismernie az egész Mindenséget a benne lévő lényekkel együtt. Valamint létre kell hoznia egy új világot, ahová átvezeti az övéit, a Végítélet elszámoltatásai után.

Ádám számára felfoghatatlan volt, amit hallott, de ekkor még nem tudhatta, hogy ez egy óriási próbatétel nem csak a Világmindenség lényei, hanem saját maga számára is!

☆☆☆☆☆

A könyv az író úr által érkezett meg hozzám, amit ezúton is köszönök szépen!
Valamint a türelmet is, amiért az ígért dátum után sok-sok hónappal érkezett meg eme kis értékelésem, így nem szaporítom a szavakat, vágjunk is bele!

Régóta szemeztem a könyvvel, kíváncsi lettem, olyan sok helyen szembejött már velem. Első oldalakkal haladva is már az járt a fejemben, ami a fülszövegben elhangzik: kicsit türelmetlen voltam, vártam mikor érünk már oda. 
Nem is kellett ehhez sokat várnom, elérkezett a megvilágosodás pillanata: 

Ádám! Te vagy a Mindenható Isten! Negyvennégy évvel ezelőtt úgy döntöttél, hogy újjászületsz a Földön. Megfosztottad magad saját Isteni tudatodtól, törölted emlékeidet és elvetted magadtól a hihetetlen erődet is! A célod az volt, hogy megértsd az emberi fajt és a halandó életet!

Ezután az események felpörögtek  és még annál is több szereplőt kaptunk, mint ahogy gondoltam volna: ott volt Ádám komplett családja, több angyal és démon karakterrel bővültünk. 
Ezek közül a három legfontosabb nem más, mint az örök egyensúly képviselői: Gábriel, mint arkangyal és Lucifer, mint a pokol ura. A harmadikuk pedig Kétely volt, aki a libikókát mozgatta.
Ő lett a kedvenc szereplőm.
Még főszerephez jut benne Ádám két gyermeke is, akik a két ellenpólusban lelnek megnyugvást.

– Nem az a célom, hogy kínozzalak titeket – válaszolt Isten. – Pont az ellenkezőjét akarom. Erősebbé váljatok. Ne legyetek ráutalva senkire. A szeretteink halála nem szabad, hogy összetörjön minket.

A kedvenc részem a Kételkedők országa volt, ahol az újdonsült női főszereplő részletesen bemutatta ezt az éteri síkot. Felfoghatatlanul nagyszerű képet alkotott írónk, aminek a leírását öröm volt olvasni. Már maga a gondolat is, hogy létezik egy köztes sík, ahol minden megboldogult kicsit "pihenhet" és átértékelheti az életét, és hogy merre is húz ő igazából, egy nagyon jó Tisztítótűz-szerű helyszínné avanzsált. A fantasy regények hajlamosak az eposzi terjedelmű leírásokra, de úgy éreztem itt helyén volt minden, ennyi kellett is, hogy tényleg lássuk a világot, amit Rick felépített nekünk, az olvasóinak. 
A másik kedvenc Ádám és Éva története volt, nagyon aranyosnak és ami annál is több, emberinek találtam. Tudom, hogy nem romantikus könyv, de mint romantika-faló örültem, hogy nem sablon romantikus sztorit kell olvasnom.

A nő úgy volt vele, inkább egy életet vár, de nem alkuszik meg egy olyan emberrel, akivel nem érzi ugyanazt a különleges kapcsolatot.

Ezek mellett pedig nagyon részletes vallási és létbeli kérdéseket boncolgatott a könyv, amikre korábban nem is gondoltam volna. Persze, hahó, hisz a könyv valláson alapszik, de nem hittem volna, hogy ennyire mélyreásunk. A hogyanok és a miértek is figyelt írónk a regényben, sok választ/elméletet válaszolt meg nekünk a soraiban. Egyébként úgy gondolom, bátor dolog volt a vallásról írni. Tudom mennyire kényes téma, így tudom (illetve gondolom csak) mekkora bátorság kellett papírra vetni. 
A könyvet nagyon ajánlom a vallásban szívesen elmerülő molyoknak, akik nem botránkoznak meg új elméletektől.
Mondjuk a Hitleres résznél kicsit forgolódott a gyomrom az undortól, de tudom, hogy Rick ezt akarta elérni ezzel az abszurd helyzettel.

De aztán betudta annak, hogy az emberi faj ilyen gyűlölködő. Kialakult náluk egy norma, és ha valaki eltér attól, akkor azt szétszedik.

Az utazás nekem nem is kimondottan a szertől kiváltott élmény vagy éppen a kalandokkal való utazás jelentette. Úgy érzem, ez a könyv mindenkinek kicsit belemart a lelkébe, voltak benne elég mély gondolatok, amik megkérdőjelezhettek egy pár dolgot az életünkben.


A belső szépsége teljesen átterjedt a külsejére.

Végszóként pedig: megmondom őszintén, ennyire mélyrehatóan sosem merültem el a témában és hogyha nem jön ennyiszer szembe velem a könyv és nem látom a sok pozitív értékelését, lehet hogy lemondtam volna róla. Nagyon nehezemre esett olvasni a felétől kezdve: volt, hogy volt kedvem hozzá, de sokszor pedig nem vitt rá a lélek. Húztam-vontam, de mindenképp a végére akartam érni, hogy a teljes értékelésemet tudjam megírni róla.
Summa-summárom: az én tetszésemet nem nyerte el a könyv. És ezt nem a szerkezettség vagy a sztori miatt érzem, imádtam, hogy végre egy olyan magánkiadás van a kezeim között, ahol nem kapartam ki a saját szememet a helyesírási meg a szerkesztési hibáktól. Spirituális embernek vallom magam, de nekem egy kicsit sok(k) volt. A vége felé haladva jöttem rá, miért is vélekedek így: nem szoktam nagyon merengős, mondhatni prózai szövegeket olvasni. Szeretem ha van benne sok párbeszéd, hogy minél jobban megismerhessem a karaktereket. Itt persze a sok leírással is sikeredett, de nekem valahogy ez hiányzott.
A két csillagot viszont mindenképp megadom, mert az ötlet és a történet szépen szerkezetten lett megírva, a húza-vonák és a tartalom nekem-nem-tetszősége miatt vontam le a csillagjaim. 
A könyv kicsit függővéges, kíváncsian várom várható-e folytatás.

Köszönöm, hogy olvashattam a könyvet!

A könyv értékelésétől pedig elrugaszkodva, csak annyit szeretnék még mondani, hogy igenis nagy ígéreteket hozó íróval van dolgunk, aki bámulatosan írja le a történeteit a papírra. Várom már, hogy más irányban olvashassak tőle :)

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: Ádám és a Kételkedők országa, tökéletes
Fülszöveg: ígéretesnek hangzik 
Cím: nekem tetszett
Tartalom: 5/2 csillag
Mélypont: Éva
Tetőpont: -
Kedvenc szereplő: Kétely
Legutáltabb karakter: Lucifer, Káhállár 
Kinek ajánlanám?: spiritualitásra fogékony embereknek
Figyelmeztetés!: ha ateista vagy, vagy ha nem mélyülsz el nagyon mélyen a vallásokban ez nem a te könyved lesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése