Keresel valamit?

2021. december 27., hétfő

Mimi O'Connor: Shadowhunter's ​Guide – Árnyvadász-útmutató

Csak egyetlen dolgot kell tudnod: a történetek, amiket meséltek neked a szörnyetegekről, a tábortüzeknél elsuttogott legendák mind igazak.


Író: Mimi O'Connor
A mű címe: Shadowhunter's ​Guide – Árnyvadász-útmutató
Kiadás éve: 2013 
Magyar megjelenés: 2014 
Kiadta: Könyvmolyképző
Oldalszám: 136 oldal

Régi és új rajongók számára elengedhetetlen kézikönyv a nagysikerű film világához. 
Az alapvető útmutató az Árnyvadászok sötét, csábító, New York-i univerzumához, A végzet ereklyéi: Csontváros c. mozifilm nyomán. 
Ez az átfogó összefoglaló tartalmazza: 
– a szereplők, pl. Clary Fray, Jace Wayland és Valentine Morgenstern, színes portréfotóit és profilját
 – részletes információkat a többi Árnyvadászról, Alvilágiról és démonról, valamint a fegyverekről és a rúnákról 
– idézeteket a forgatókönyvből, és még ennél is többet!

☆☆☆☆☆

Mindig vicces visszaemlékeznem, hogy hogyan is lettem a sorozat megszállotta, valamikor még a gimnázium elején. Az egész azzal kezdődött, hogy az unokatestvérem elmesélte nekem, hogy van egy film, ami nekem nagyon tetszene. Amikor pedig végeztem vele és megkérdeztem, hogy lesz-e folytatása közölte velem, hogy sajnos nem. 
VISZONT,
van egy könyvsorozat, ami miatt készült is a film. Ott álltam előtte és eldöntöttem, hogy én kiolvasom a sorozatot. Csak azt felejtette el mondani, hogy egy hat részes sorozatról beszélünk, aminek a részeit még nem egészen adatták ki. Így esett tehát, hogy a gimis éveimben átkísért a sorozat. Nem fogom elfelejteni a kalandokat a könyvtárig a barátnőimmel, amikor elkísértek, hátha le tudok csapni a frissen megjelent kötetre. Az Árnyvadászokkal nőttem fel, ha ennyire szentimentálisnak akarok hangzani.

Létezik egy sokkal sötétebb, komorabb és végzetesebb világ.

Ez volt az első igazi sorozatom, ami könyvmollyá tett. Sőt, mi több. Arra is emlékszek, hogy emiatt a könyv miatt mentem el beiratkozni a városi könyvtárba. És ha pontos akarok lenni, ez 2015. március 13.-án (igen, tuti, megnéztem a naptárban, hogy jól emlékezek-e) volt. Egy pénteki napon. Emlékszek, hogy rövidített napunk volt a március 15.-ei műsor miatt. És a buszvárás közepette kértem meg a két barátnőmet, hogy mutassák meg nekem a könyvtárat. Abban az évben kezdtem a gimnáziumot, és az iskolám az ellenkező irányba volt, mint a könyvtár.
Tehát, a mai napig nem olvastam még el a sorozat első kötetét. Megnéztem a filmet és nyargaltam is át egyből a további részekre. 
Ez a kis kalauz pedig teljesen lenyűgözött. Odakészítettem egy könyvjelzőt is hátha szünetet kell majd tartanom benne, de alig telt el fél óra már pislogtam is, hogy: Ja, csak ennyi volt? Gyönyörű képekkel van tele és összes is foglalja az első rész történéseit. Régóta kerestem már egy olyan könyvet, amiben a rúnákat összegyűjtik. Anno, amikor olvastam én is megszállottan rajzolgattam a rúnákat és akkor betéve tudtam az összeset. Be kell vallanom, mára ez a tudás elenyészett. Viszont az ikonikus anygalerő rúnát azóta is álmomból felkeltve le tudom rajzolni.

Nem nyerhetjük meg a háborút, de mindig harcolnunk kell.

Egy szó, mint száz, nagyon ajánlom a könyvet minden régi vagy újdonsült rajongónak. 
Megéri átolvasni, átlapozni a könyvet.  

☆☆☆☆☆

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése