Keresel valamit?

2022. január 25., kedd

Havas Katalin (szerk.): L'amour

hogy mondjam el milyen nagyon szeretlek én ha bakker nem áll rendelkezésre több csak 160 karakter
Varró Dániel: sms #6


Író: Havas Katalin (szerk.)
A mű címe: L'amour
Kiadás éve: 2018
Kiadta: Holnap
Oldalszám: 118 oldal

A szerelem az egyik legcsodálatosabb dolog, amit az ember élete folyamán átélhet. Szerelembe esni, lángolni, megállapodni vagy épp csalódni és szakítani mind ennek az érzelmi szivárványnak színei. E színek legjobb festői a költők, akiknek munkájából nyújtunk most át egy nagy csokorral fiatal Olvasónknak. 

A klasszikusoktól a kortársakig, Arany Jánostól Kemény Zsófiig húzódó idővonal legszebb magyar szerelmes verseiből szedtünk egy nagy csokorral, bízva abban, hogy a szerelemhez hasonlóan a versolvasás sem megy ki a divatból! 

Nem csak nőknek!

☆☆☆☆☆

Amikor megkaptam a kis kötetet első látásra azt hittem egy magazint tartok a kezemben, mondjuk egy új Glamour számot vagy egy teljesen más csajmagazint. Nem kell mondanom szerintem, hogy kellemesen csalódtam  benne.

Egy lány, ki én vagyok. Hozzám hasonló. 
Különös, titkos és ritkán mosolygó 
Az éjbe néző. Fáradt. Enyhe. Csöndes. 
Csak széttekint, és a szobánkban csönd lesz…
Kosztolányi Dezső: Már néha gondolok a szerelemre

Idejét se tudom mikor olvastam utoljára verseket, mikor régebben odavoltam értük. Szerettem elmerengni a sorok és a költői képek között. Anno még verseket is írtam, próbáltam a kedvenc költőim példájára szántani a sorokat a papírra, de rá kellett jönnöm, hogy az egyedi a trendi és fel kell hagynom a "majmolással". Egy szó, mint száz ahogy ez a szenvedélyem abbamaradt, szép lassan a versolvasásaim száma is lecsökkent.

Valahol létezel, valahol én is 
valamit kérdezel, valamit én is 
néha vágy van benne, néha remény is 
valahol 
valamit 
te is 
én is…
Őri István: Valahol

De térjünk vissza a kötetre:
először is a gyönyörű külcsínt emelném ki. Annyira szép képek vannak benne, mind passzolva az adott vershez, versekhez. 

A csókod festi kékre az eget, 
szemed szinétől zöldülnek a fák. 
Nélküled üres minden képkeret 
és világtalan az egész világ.
Weöres Sándor: Adagio

Azonban, szembe mennék a blogom elveivel, ha most nem fogalmaznék meg egy kritikát sem.
Ezek pedig a versek összeválogatásai voltak. Úgy éreztem, némelyik vers helyébe én szívesebben olvastam volna az adott költő egy másik irományát. De jogos a felvetés, így volt talán értelme ennek az új kötetnek: szerintem szántszándékkal szerepeltek nem épp populáris versek.
Voltak versek amiket viszont nem találtam ideillőnek a kötetben. 
A kedvencem egyértelműen Varró Dani. Amióta csak rábukkantam imádom a stílusát, azt ahogyan ír.
Egy szó, mint száz: tetszett összeségében.

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: megtévesztett, de nagyon egyedi
Fülszöveg: mindenképpen elolvastam volna a könyvet ettől függetlenül
Cím: csupán csak egy szó, de mindent leír
Tartalom: gyönyörű, és itt nem csak a versekre gondolok
Mélypont: Weöres Sándor: Fairy Spring /részletek/
Tetőpont: Varró Dániel: Email
Kinek ajánlanám?: minden versfalónak
Figyelmeztetés!: legyen egy bő egy órád, hogy szép lassan átrághasd magad a verseken, hagyd hogy beszippantson a hangulatuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése