Keresel valamit?

2022. január 24., hétfő

Violet C. Landers: Éjfél - 12 novella félelemre és romantikára éhezőknek

– Szerelem? Milyen ódivatú szó! A szerelem retró érzés.


Író: Violet C. Landers
A mű címe: Éjfél - 12 novella félelemre és romantikára éhezőknek
Kiadás éve: 2015
Kiadta: Publio
Oldalszám: 76 oldal

Amikor Éjfélt üt az óra, sokunkat elfog a borzalom, hiszen olyan misztikum lengi körül. Halál, kísértetek, gyilkosságok… a másik oldalon szerelem, szenvedély és romantika. Te melyiket választod? 12 novella szól most azoknak, akik szeretve akarnak borzongani és borzongva szeretni. Egyszer mindannyiunkért eljön… az Éjfél.

☆☆☆☆☆

Számtalanszor fogadtam meg, hogy Google Play könyveket nem olvasok. Nem akarok előítéletes lenni, de már a sokadik oldal van a hátam mögött, amiből levonhatom a következtetéseim. Illetve, nem lehetek ennyire szemtelen, amikor az írók nekem tettek szívességet, hogy irományaikat online tették közre, ingyenesen. Így elnézést szeretnék kérni ezért is, az ilyen irányú posztjaimmal nem szándékozok senkit sem megbántani, csupán az őszinte észrevételeimet nyilvánítom meg.
Elsőként: nem tudom elképzelni hogyan képes valaki ilyen munkát kiadni a kezei közül. Értem én, hogy a figyelmetlenség emberi dolog, én sem vagyok tökéletes. De amikor a szerkesztés közbeni gondolatjelek bent maradnak, arról nem is beszélve, hogy folyószövegként, egymás mellett van két párbeszéd...
Másodszer pedig az a problémám velük, hogy túl hamarnak érzem a kiadásukat. Még bőven lehetett volna dolgozni rajtuk. Hiszen nem is regények, ahol azért tudom mennyire macera lehet az egész könyv átbétázása, szerkesztése. De egy pár oldalas írásnál, erre illett volna időt szánni.
IVolt benne egy olyan novellaszál, amit én baromi szívesen olvastam volna hosszabb kiadásban. Ez nem volt más, mint Sára és Áron novellája a Halálos fenyegetés #1 és #2. Kiemelném, hogy nekem nagyon tetszett, hogy modern címekkel szerepeltek a novellák. Különösen a Retro érzés @ szerelem tetszett. 
Ez volt a kedvenc novellám is a kötetben. 
Harmadszor... kissé eltévedtem az azonos nevek miatt a kötetben. Volt itt Sára nevű fiatal menyasszony, Sára aki még kamasz, meg volt egy Sári néni is. Novellákról beszélünk, nem kisregényről, ahol okésak lennének az ismétlédő nevek. De még novellaláncról se beszélünk, ahol természetes, hogy mondjuk egy főszereplőnk van, akinek az apró kis történetei elevenednek meg egy-egy novella elejéig. Csak találgatni tudtam, hogy a Halálos fenyegetés Sárája azonos a Sára álma című novellában megjelent kislánnyal.
Nekem egy kicsit se füle- se farka volt ez a novellás kötet. 

Ezek ellenére is nekem tetszett és várom, hogy olvashassak új tollvonásokat az írónőtől. 

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: olyan kis,,, egyszerű... a címre visszautal a baljós éjfél megjelenése
Fülszöveg: felkeltette az érdeklődésem
Cím: most kedvem szottyant novellákat olvasni, így egyből kiszemeltem
Tartalom: nagyon felemás érzéseim vannak ezzel kapcsolatban, a novellák érdekesek voltak de a szerkesztések (és azok hiánya) kissé rossz szájízt eredményeztek nálam
Mélypont: Lángokba borult nyár - szomorú volt
Tetőpont: Retro érzés @ szerelem
Kedvenc szereplő: Sára (aki a Halálos fenyegetés novellákban van benne)
Legutáltabb karakter: -
Kinek ajánlanám?: -
Figyelmeztetés!: ha egy kis szerelmes borzongásra vágysz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése