Keresel valamit?

2022. január 20., csütörtök

Alyona Crower: A parasztleány aranya

Író: Alyona Crower
A mű címe: A parasztleány aranya
Kiadás éve: 2021
Kiadta: Magánkiadás
Oldalszám: 22 oldal

Dolját a kemény, szűnni nem akaró tél meggondolatlan lépésre sarkallja. Nem is sejti, azzal, hogy hazavisz egy élelemmel teli kosarat, mekkora veszélyt szabadít magára és a nővérére, Rudmilára.

Rudmila a húga aprócska bűne miatt olyan helyzetbe kényszerül, amiből veszélyekkel teli a kiút, ráadásul a rettegett boszorkány, Baba Yaga is bosszút forral ellene. A tél fagyos és könyörtelen, de vajon ez vagy a mindenki által olyannyira félt boszorkány jelent nagyobb veszélyt?

☆☆☆☆☆

Tartalmas kis egyszerű novella egy számomra új írónő tollából. Tetszett a novella és az írója stílusa is. Nem az utolsó kis írás amit tőle fogok olvasni.

A főbb szálat a testvéri szeretet és az eköré épített cselekményváz vitte el. Itt tudtam azonosulni Rudmilával, mint a nővérrel. Nekem is van egy húgom, akinek szintén falaztam gyermekkorunkban a csínyek elkövetésekor. Érdekesnek találtam továbbá a könyvben megjelenő mitológiai szálat. Szerintem nem mondok nagyot azzal, ha azt mondom, hogy a szláv mitológiával ezelőtt még nem találkoztam egy történetben sem. A kevésbé ismert mítoszok kezdenek a feledésbe veszni és ezért örülök ennek ennyire, hogy itt még is fel lett elevenítve ez a mondakör. 

Dazsbog karaktere tetszett. Őmiatta kaptam kedvet jobban belemélyedni majd a szláv mitológiába.


☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: tetszik, egyből elvarázsolt
Fülszöveg: kedvet adott az olvasásra
Cím: az utolsó oldalon nyer jelentést
Tartalom: tetszett
Mélypont: a kemencés jelenet
Tetőpont: a finálé
Kedvenc szereplő: Dazsbog
Legutáltabb karakter: Baba Yaga
Kinek ajánlanám?: mindenkinek akinek kevés ideje van olvasni, de tartalmasat szeretne
Figyelmeztetés!: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése