Keresel valamit?

2022. január 22., szombat

Mán - Várhegyi Réka (szerk.): Szeretlek - Hogyan mondjam el? (Ötletek, gondolatok)

 A szerelem egy pillantással kezdődik.
(Orosz mondás)


Író: Mán - Várhegyi Réka (szerk.)
A mű címe: Szeretlek - Hogyan mondjam el? (Ötletek, gondolatok)
Kiadás éve: 2002
Magyar megjelenés: 2004
Kiadta: Saxum
Oldalszám:  oldal

A szerelem és a szeretet szerves része életünknek, mégis úgy tűnik sokszor, mintha zavarba jönnénk tőle. Sokan szégyellik, ha szerelmesek lesznek valakibe, mások nem tudják, hogyan kezeljék szüleik iránti szeretetüket. Ez a kis könyv azt hirdeti, hogy ha szeretünk valakit, akkor azt mondjuk el neki, és ne tétovázzunk. Ötleteket adunk arra, hogyan valljunk szerelmet először és sok év együttélés után, hogyan szeressük jobban szüleinket és gyermekeinket.

☆☆☆☆☆

Ma egy számomra kedves kis könyvet hoztam el, amit a páromtól kaptam még ajándékba. 
A könyv a mindenki számára legfontosabb kérdéskört boncolgatja egészen 5 témán keresztül: Szeretlek - Hogyan mondjam el? Egy párkapcsolat egészét öleli fel.
Kezdve a szerelem vallástól, a házasságon át végig kísér minket egészen a gyermekekig.

Ne szégyelld azt, ha szerelmes vagy valakibe, az akkor sem alacsonyít le téged, ha a másik nem szeret viszont.

Ahogy egyre jobban tágul az ismeretségi köröm, ami természetes velejárója a felnőtté válásnak jövök rá arra, hogy mennyi félék is vagyunk és mennyi félén is szeretünk. Az interneten napjainkban már rengeteg féle teszt megtalálható, annak tekintetében, hogy ki hogyan is szeret.

Semmi kétség: 
bálványozhatnak ezrek.
De szeretni?
Erre csak az én szívem képes. 
(Jean-Jacques Rousseau)

Ezeket a teszteket, különösen egyet amit ide is linkelek, nagyon szeretek és fontosnak tartom, hogy az ismerettségi körömben, a családom körében mindenki töltse ki. Jó tudni, hogy kinek mi a szeretetnyelve. Például a páromnak az ajándékozás a szeretenyelve, addig nekem az érintés az.
Az elején kellemetlenül éreztem magam, hogy annyi apró kis ajándékkal eláraszt, ma már tudom, hogy ő így fejezi ki a szeretetét. Én pedig az a típus vagyok, aki legszívesebben egész nap csak pihenne vele az ágyban, lustálkodna, ami miatt szokott morgolódni is. De amióta megtudtuk miért is vagyunk olyanok amilyenek már más szemmel tekintünk erre a dolgokra. 

A vallomás kedves módja, ha aranyos játékot, például egy kis macit ajándékozol neki.

Nagyon elkalandoztam, térjünk is vissza a könyvhöz :)
Nagyon tetszettek a gondolatok benne, az összes kis tipp, ötlet. Néha viccesek voltak a sorok, másszor elgondolkodtatók. Talán ez is egy olyan könyv amit mindenkinek, kortól és nemtől függetlenül át kellene lapoznia. Nagyon sok mindenre jöttem rá, miközben a lapokon haladtam. Megtanít a könyv hálásnak is lenni, azokért a dolgokért, amit mi el is felejtünk meghálálni: a családot, a barátainkat, a kapcsolatainkat és a szerelmünket. 

Szívből kívánom, hogy mindenkihez jusson el a könyvecske és legalább mindenki egyszer olvassa el.
Nos, én nem ilyen leszek. Felteszem a polcra, de tudom, hogy sűrűn lesz nyitogatva még az évek folyamán. 

☆☆☆☆☆

Legutoljára következzék a fő szempontok szerinti értékelésem: 

Borító: nagybetűkkel szerepel rajta a mű tételgondolata, a mű címe 
Fülszöveg: emiatt vette meg nekem, mint elmesélte és azért, mert olyan kis aranyos kis könyv
Cím: kedvet adott az olvasáshoz
Tartalom: nagyon édes, információ gazdag  
Kinek ajánlanám?: mindenkinek
Figyelmeztetés!: - 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése