Keresel valamit?

2023. december 20., szerda

Téli Book Tag - Ruby Lightning tollából

Sziasztok, sziasztok!

Ebben a cidrizős, szürkés télies időben nincs is jobb szöszölős (idézőjelesen, amúgy imádom őket) tevékenységeket folytatni, így pedig elengedhetetlen a blogomra tekintenem és keresnem egy újabb kihívást. Az őszi (2022) forduló után kaptam visszajelzést Rubytól, hogy érkezni fog a téli is, és én elaranyhalaskodtam, így csak most jutott eszembe, hogy ideje nekiállni a kihívásnak!

Így fogadjátok szeretettel ismét az Ő kihívását, amit ide kattintva Ti is megtekinthettek.

Ezúton is köszönöm Ruby, hogy ismét kitölthettem a kihívásodat! :)
No, de lássuk is, hogy ez a tél hogyan alakul a számomra:

☆☆☆☆☆

1. Adventi kalendárium - egy könyv, amit jólesett hosszabb ideig olvasni 

Általában szeretek gyorsan végigmenni a könyveken, mivel úgy érzem, ha valamit sokáig olvasok akkor ott valami gebasz van. Még nem is volt így olyan könyvem, amit nagyon sokáig olvastam és megérte volna. 
(Nyilván nem a 2-3 hónapos olvasásaimra gondolok, azt a felnőtt élettel néha nem lehet összeegyeztetni, ha olvasni akar az ember lánya, hanem pl. arra, amikor majdnem fél évig tartott egy-másik könyv kiolvasása. Na igen...)


2. Karácsony - egy könyv, ami neked gyönyörű 


Antoine de Saint-Exupéry: A ​kis herceg
Mi más is lehetne, ha nem éppen A kis herceg?
Imádom ezt a történetet, bármikor újra tudom olvasni.
Ezek az új borítók meg elképesztőeeek *.*


3. Újév - egy könyv, amiben szerepet kap az újrakezdés 


Anna alakja épp ilyen, aki egy bántó kapcsolat elől menekült pár állammal odébb.


4. Első hó - egy könyv, ami valamilyen szempontból új élményt adott neked 


Ahogy már akkor is említettem, ritka az amikor gyerekeknek szóló könyv ennyire magába szippant. Ez a könyv pedig nagyon hamar elérte, nem telt többe, mint pár órába a kiolvasása, szinte együltő helyemben olvastam ki.


5. Mézeskalács - egy jól megkomponált könyv 



Ide kapásból két könyvet is hozok:

Én máig nem fogtam a kezemben egy ennyire komplikált, szuperül megírt könyvet, annyi szent. Rengeteg karakterszálat mozgat egyszerre, figyelve arra, hogy a könyvben többször érintik egymást a szálak, vagy épp mindenkit egy fejezetben megmutat nekünk az író.
Brilliáns.


6. Fagy - egy karakter, aki igazán zord és fagyos 

Szégyenszemre ismét nem jut eszembe senki. Rengeteg olyan karakter volt, aki így indult neki a történetnek. Az első karakter aki eszembe jut, az Alec Lightwood. Mivel az elején nem szerette Claret eléggé mufurc volt. A filmben szuperül megmutatta ezt a kezdetleges ellenszenvet Matthew Daddario.
Hűdeimádoménaztapasast *.* 


7. Örökzöld  - egy karakter, aki kitart, bármi történik is körülötte 

Kár, hogy nem lehet crossoverezni, úgy hoznék ide pár anime szereplőt... :D
Most kapásból nem ugrik be senki sem, de szerintem az olvasmányaim 60% -át ide lehetne írni.
Szinte mindegyik fantasyban van valaki (általában a főszereplő) akinek valamilyen sanyarú sorsa van és ebből akar foggal-körömmel kitőrni.


8. Fényfüzér - egy könyv, ami színt vitt a mindennapjaidba 

Egy olyan könyvet hozok, amit pont a legjobb időben olvastam:
Julie Buxbaum: Három ​dolgot mondj


A mai napig nem tudtam elkészíteni a könyvhöz tartozó értékelésemet, minden bizonnyal az újraolvasása is érik majd. Ebben a könyvben két fiatalt látunk, akik a szavaikkal szeretnek egymásba. A könyv alapjaként is szolgáló 3 mondatot azóta is elő-előveszem és használom a mindennapi életemben. Ha valamiért szomorú vagyok, csak rágondolok 3 olyan dologra, ami miatt nem kellene és egyből jobb kedvre derülök. Amikor én ezt a könyvet olvastam nagyon tini voltam, rengeteg csalódáson és önelfogadási problémán mentem keresztül.
Hálás vagyok ennek a könyvnek <3 

9. Fülvédő - óv a hidegtől - egy könyv, amibe jó volt belemerülni 


Voltaképp ide nem is tudnék egy könyvet hozni, hanem inkább a komplett sorozatot, amihez ez a köönyv is csatlakozik. Az Árnyvadászok világa volt számomra az első, amibe megtaláltam önmagam. Ez épp olyan, mint másnak a Harry Potter világa, vagy épp a Percy Jackson sorozat. 
Egyszerűen ezeken a könyveken nőttem fel, a gimiben sok hónapon át napi társaim voltak a buszutakon. Imádtam benne lenni a világban.

10. Tűzifa - egy (vagy több) könyv, amit télire beterveztél


Eszes Rita: Rókatündér
Bár már nem sok idő van vissza, de még ezt a könyvet mindenképp idén ki akarom vesézni.
Úgy érzem, hogy egy jó kis fantasy-romantikus könyvvel akarom lezárni ezt a csodás évet :)


☆☆☆☆☆

Nos, és hogy vagytok Ti az ünnepekkel?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése